Ucapan Takziah Atas Pemergian Supt Ahmad Bakhtiar Kassim, Timbalan OCPD George Town (BM/BI/BC)

Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Komtar, George Town pada 20.3.2012

Ucapan Takziah Atas Pemergian Supt Ahmad Bakhtiar Kassim, Timbalan OCPD George Town.

Saya dengan penuh dukacita ingin merakamkan ucapan takziah buat keluarga Allahyarham Supt Ahmad Bakhtiar Kassim, Timbalan OCPD George Town yang telah meninggal dunia secara mengejut petang semalam.

Allahyarham merupakan seorang pegawai polis yang sangat berdedikasi dan amat dihormati. Sepanjang perkhidmatannya di Pulau Pinang, saya memerhati bahawa Allahyarham selalu menjalankan tugasnya dengan tegas dan amanah tanpa rasa takut atau pilih kasih.

Sesungguhnya negara kita telah kehilangan seorang pegawai polis yang berani dan benar. Saya akan selalu mengingati dan menghargai jasanya yang tidak terhingga.

LIM GUAN ENG

Press Statement by Penang Chief Minister Lim Guan Eng in Komtar, George Town on 20.3.2012

Condolence Message On The Passing Of Supt Ahmad Bakhtiar Kassim, Deputy OCPD of George Town.

I wish to convey my deepest condolences to the family of Allahyarham Supt Ahmad Bakhtiar Kassim, Deputy OCPD of George Town, who passed away suddenly last evening.

Allahyarham was a fully dedicated and well-respected police officer. Throughout his tenure of service in Penang, I have observed that he always carried out his duty firmly and responsibly without fear or favour.

Our country has truly lost one of its best and bravest police officers. I will always remember and appreciate his services.

LIM GUAN ENG

槟州首席部长林冠英于2012年3月20日在槟城乔治市光大发表的声明:

追思东北警区副主任峇迪亚之悼词:

我谨此对昨午突然逝世的槟城东北警区副主任峇迪亚之家人表达最深切的哀悼。

峇迪亚是一名很敬业及备受尊敬的警官。他在槟城任职期间,我也留意到其不偏私、不畏惧、严厉及负责任执行任务的态度。

我国失去了一名勇敢的好警官。我会时时紧记及珍惜他的贡献。

林冠英

Leave a Comment