BN Practices Selective Prosecution, Double Standards And Even Outright Racism By Not Taking Court Action Against Extremist Perkasa Members Who Burnt Or Stepped On My Portrait Outside My Office In Komtar And Even Performed Funeral Rites On My Portrait Outside My House.(en/bm/cn)

Press Statement by DAP Secretary-General and MP for Bagan Lim Guan Eng in Kuala Lumpur on 3.9.2012.

BN Practices Selective Prosecution, Double Standards And Even Outright Racism By Not Taking Court Action Against Extremist Perkasa Members Who Burnt Or Stepped On My Portrait Outside My Office In Komtar And Even Performed Funeral Rites On My Portrait Outside My House.

DAP strongly disapproves the act of a few individuals who stepped on pictures of Prime Minister Dato’ Sri Najib Tun Razak in Dataran Merdeka during the Merdeka eve celebration in Kuala Lumpur. However, if Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein can promise that the Home Ministry will act decisively and expedite the legal process on the perpetrators of the provocative act, will the same action be taken against BN supporters who commit such acts on pictures of PR leaders?

To date no court action is taken against these BN political desperados who showed disrespect on portraits of PR leaders? Clearly BN practices selective prosecution, double standards and even outright racism by not expressing the same indignation and demands for stern action against extremist Perkasa members who burnt or stepped on my portrait outside my office in Komtar and performed funeral rites on my portrait outside my house.

Again why was no action taken against those who behaved in a similar manner against Bersih co-Chair Datuk Ambiga Sreenevasan outside her home? What is sad is that non-Malay BN component Ministers are behaving so cowardly by demanding action when the Prime Minister’s picture is stepped on but not when a Chinese Chief Minister’s picture is abused.

Minister in the Prime Minister’s Department and Gerakan President Tan Sri Dr KohTsu Koon said that the stepping on the Prime Minister’s pictures showed how disrespectful the Opposition is towards the country. First of all, it is irresponsible to blame the Opposition for an act that was clearly not our doing. Secondly, KohTsu Koon’s condemnation of the Prime Minister’s picture-stomping incident while keeping mum when my own picture was burnt and funeral rites performed with my image only exposes Koh’s double standards and subservience to UMNO.

Neither has Koh pressed for any action to be taken on similar protests against Datuk Ambiga who had to suffer the indignity of having a “butt-dance” performed as well as a “burger protest” in which beef burgers were grilled outside her home despite the fact that she is a Hindu and a vegetarian. Is it acceptable only when it affects non-Malay leaders such as Datuk Ambiga and myself? It appears that non-Malay PR leaders like myself will be persecuted and humiliated while opposition PR Malay leaders will be hounded with lies of sex scandals.

This reveals the attitude of the BN and serves as a grave warning to Malaysians that the BN is prepared to use exploit extremist racial and divisive politics to win the next General Election.

The real tragedy of non-Malay BN Ministers like Koh Tsu Koon is not just his subservience to UMNO but that he has trained a new generation of Gerakan leaders to be equally subservient to UMNO leaders until humiliation of non-Malay leaders is acceptable as compared to UMNO leaders.

Lim GuanEng

—-BM Version —–
Kenyataan Akhbar oleh Setiausaha Agung DAP dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 3.9.2012

BN Mengamalkan Dakwaan Selektif, Dwi-Standard Dan Sikap Perkauman Dengan Tidak Mengambil Tindakan Mahkamah Ke Atas Pelampau Perkasa Yang Telah Membakar Atau Memijak Gambar Saya Di Luar Pejabat Saya Di Komtar Dan Juga Melakukan Upacara Pengebumian Dengan Gambar Saya Di Luar Kediaman Saya.

DAP mencela dengan kuat tindakan beberapa individu yang telah memijak gambar Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak di Dataran Merdeka semasa sambutan malam Merdeka di Kuala Lumpur. Namun demikian, jika Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein boleh berjanji bahawa Kementerian Dalam Negeri akan mengambil tindakan dan mempercepatkan proses undang-undang ke atas pelaku-pelaku tersebut, adakah tindakan yang sama akan diambil ke atas penyokong-penyokong BN yang melakukan tindakan yang serupa ke atas gambar-gambar pemimpin PR?

Sampai sekarang tiada pun tindakan mahkamah yang diambil ke atas penyokong-penyokong BN yang terdesak ini yang mencabuli gambar-gambar pemimpin PR. Jelas BN mengamalkan dakwaan selektif, dwi-standard dan sikap perkauman dengan tidak mengambil tindakan dan tuntutan yang sama terhadap para pelampau Perkasa yang telah membakar atau memijak gambar saya di luar pejabat saya dan juga melakukan upacara pengebumian dengan gambar saya di luar kediaman saya.

Lagi sekali, kenapa tiada tindakan diambil juga ke atas mereka yang bertindak biadap terhadap pengerusi bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan di luar rumah beliau? Yang sedihnya ialah Menteri-menteri daripada parti komponen bukan Melayu BN bertindak bagai pengecut dengan menuntut tindakan apabila gambar Perdana Menteri dipijak tetapi tidak apabila gambar seorang Ketua Menteri berbangsa Cina dicabuli.

Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri dan Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon telah berkata bahawa tindakan memijak gambar Perdana Menteri menunjukkan betapa tidak hormatnya Pembangkang terhadap negara. Pertama sekali, adalah sangat tidak bertanggungjawab untuk menuduh Pembangkang untuk sesuatu tindakan yang jelas bukan kerja kita. Kedua, kecaman Koh Tsu Koon terhadap insiden memijak gambar Perdana Menteri sementara berdiam apabila gambar saya dipijak dan upacara pengebumian dilakukan dengan gambar saya hanya mendedahkan dwi-standard serta sikap tunduk beliau kepada UMNO.

Koh tidak juga memanggil untuk tindakan yang sama terhadap pemprotes Datuk Ambiga yang telah menghinanya dengan “tarian punggung” serta “protes burger” di mana burger daging telah dimasak di luar kediamannya walaupun beliau seorang Hindu dan vegetarian. Adakah kelakuan ini boleh diterima apabila membabitkan pemimpin-pemimpin bukan Melayu seperti saya dan Datuk Ambiga? Nampaknya pemimpin-pemimpin bukan Melayu seperti saya dan Datuk Ambiga akan terus dianiaya dan dimalukan sementara pemimpin-pemimpin pembangkang Melayu PR akan diganggu dengan fitnah skandal seks.

Ini mendedahkan sikap BN dan menjadi amaran kepada rakyat Malaysia bahawa BN bersedia untuk melakukan apa sahaja sekalipun untuk memainkan politik perkauman melampau dan politik pecah-belah untuk memenangi PRU yang akan datang.

Tragedi sebenar Menteri-menteri bukan Melayu BN seperti Koh Tsu Koon bukan sahaja sikap tunduk terhadap UMNO tetapi beliau juga telah melatih satu generasi pemimpin Gerakan yang mempunyai sikap tunduk yang sama terhadap pemimpin UMNO sehingga penghinaan ke atas pemimpin-pemimpin bukan Melayu boleh diterima berbanding dengan pemimpin-pemimpin UMNO.

—– Mandarin Version —-

民主行动党秘书长兼峇眼区国会议员林冠英在吉隆坡发表声明:

国阵采取选择性检控、双重标准及彻底的种族主义,却不采取法律行动对付极端的土著权威组织成员,他们在光大焚烧并踩踏我的肖像,甚至在我家外面“举办葬礼”。

民主行动党强烈谴责数名人士于国庆前夕,在吉隆坡独立广场踩踏首相拿督斯里纳吉的肖像。但是,如果内政部长拿督斯里希山可以保证内政部将采取果断、快速的法律行动来对付这些犯罪分子的挑恤行动,他会不会采取同样的行动,对付那样对民联领袖的肖像做同样事情的国阵支持?

至今为止,当局还没有采取任何行动对付那些民联领袖肖像不敬的国阵政治失意人士。很明显的,国阵采取选择性检控、双重标准及彻底的种族主义,却不采取法律行动对付极端的土著权威组织成员,这些人在光大焚烧并踩踏我的肖像,甚至在我家外面“举办葬礼”。

还有,为什么那些在净选盟联合主席安美嘉的家门前滋事挑恤的人士,到今天都还没有被对付?更令人伤心的是,国阵成员党非马来人部长如此懦弱,要求对付踩踏首相肖像的人士,却不敢要求对付踩踏华裔首长肖像的人士。

首相署部长兼民政党主席丹斯里许子根说,踩踏首相的肖像显示这个国家的在野党是多么的无礼。首先,怪罪在野党是不负责任的,很明显那不是我们的所做所为。第二,许子根严厉谴责踩踏首相肖像的人士,对于不法人士焚烧我的肖像及用我的肖像“举办葬礼”却一声不吭,这只是曝露了许子根的双重标准及对巫统的阿谀。

许子根也没有针对拿督安美嘉的遭遇吭声要求采取行动,安美嘉遭人在家门前以“摇臀舞”及“牛肉汉堡包”抗议羞辱,尽管她是一名兴都徒及食素者。是否这些事发生在安美嘉或我的身上就是理所当然?看来,像我这样的非马来人民联领袖将继续被滋扰及羞辱,而在野的马来民联领袖将会被虚假的性丑闻纠缠。

这揭露了国阵的态度,这是马来西亚人的一记警钟,国阵准备利用极端种族主义及分化政治来赢得下届大选。

像许子根那样的国阵非马来领袖,最可悲的不是他卑屈于巫统之下,而是他将新一代的民政党领袖栽培为同样对巫统阿谀逢迎,以至他们可以接受羞辱非马来人领袖的行为。

林冠英

Leave a Comment